11.07.2014

Owocowy szampon bez alkoholu Bio Fruit Provida

Producenci kosmetyków bardzo cenią naturalne właściwości konserwujące alkoholu. Przeglądając składy kosmetyków, obecnie trudno znaleźć te bez dodatku alkoholu. Nie dla wszystkich alkohol w składzie, szczególnie jeśli jest wysoko, ma znaczenie obojętne. Ja osobiście zwracam uwagę na miejsce alkoholu w składzie. Tym razem jednak postanowiłam poszukać dla siebie produktu w 100% bezalkoholowego. Wybór padł na szampon. Po dokładnym przeanalizowaniu wielu składów, w końcu znalazłam zwycięzcę - Bio Fruit firmy Provida. Poza brakiem alkoholu skusiła mnie obietnica letniej, owocowej kąpieli dla włosów. 







Szampon Bio Fruit przeznaczony jest do codziennej pielęgnacji wrażliwej skóry głowy. Potrafi załagodzić podrażnienia oraz ma leczniczą moc. 

Bardzo dobrze się pieni i odświeża włosy. 

Nie plącze włosów. Nie ma problemów z rozczesywaniem. 

Po jego zastosowaniu warto nałożyć odżywkę lub maskę. 

Szampon ma lekko pomarańczowy kolor i średnio gęstą konsystencję. 

Choć z nazwy można się spodziewać owocowego zapachu, to niestety bardziej przebija mieszanka chmielu i brzozy. Jest to dla mnie dużym minusem, bo zapach jest dla mnie mało przyjemny. Nie ukrywam, że czuję się rozczarowana, bo liczyłam, że po otwarciu butelki przywita mnie owocowy koktajl. 

Pojemność to 150 ml, ale jest naprawdę wydajny. 

Szampon przemawia do mnie swoim działaniem na wrażliwą skórę głowy, ale zapach mnie skutecznie zniechęca do ponownego zakupu. 


                                                                               Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Szkoda, że producent nie pozostał przy owocowym zapachu, a go przekombinował. Oczekiwałam letniego orzeźwienia, a się zawiodłam. Tym samym nauczyłam się, że firma Provida traktuje nazwy swoich produktów raczej niedosłownie i możemy się zaskoczyć. 

Mimo wszystko nadal jestem ciekawa innych produktów Provida, np. czy szampon Limone pachnie cytrynowy czy raczej mieszanką perzu i rumianku. Może się niedługo dowiem. 

Produkt do kupienia w naturalnych sklepach internetowych np. w Organeo w cenie 36 zł lub stacjonarnie np. w Krakowie w Aptece Studenckiej. 


Skład INCI: Aqua, Coco Glucoside, Sodium Laurolyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Citric Acid, Sucrose Cocoate, GlycerylOleate, Sulfated Castor Oil, Betain, Olea Europea**, limonene*, geraniol*, citronellol*, tataric acid, ascorbic acid, betula alba** 
*=naturalne olejki eterycznem, 
**=pochodzi z kontrolowanych upraw ekologicznych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz