18.02.2015

Eko nowości w kuchni

Ostatnio napotkałam nieznane mi dotąd eko smakołyki. Trudno mi się było oprzeć, więc powędrowały do koszyka. 


Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Najpierw na półce TK MAXX skusił mnie miód z kwiatów pomarańczy angielskiej marki Clarks.


Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Miód ma pojemność 250 ml i kosztował 7,99 zł.

Cena miodu w internetowych sklepach waha się od 12,95 zł do 16 zł. Jeszcze trzeba doliczyć koszty dostawy, więc cena w TK MAXX jest bardzo przyjazna dla portfela (zresztą co w przypadku tego sklepu nie jest żadną nowością). 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Następnie udałam się do nowego sklepu ze zdrową żywnością (który także posiada w ofercie kosmetyki naturalne, np. mydełka Elko w cenie 16,90). 

Sklep EKO Logiczne mieści się na ulicy Starowiślna 37/1A (czyt. Kameralnie i naturalnie). 

Tam wybrałam kawę zbożową włoskiej marki Alce Nero, która już dała mi się poznać za sprawą pysznego kremu z kasztanów (czyt. Smakowite kasztany). 

Kawa waży 125 g i kosztowała 13,59 zł. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Do kompletu dobrałam syrop daktylowy z Tunezji marki Bio Planet.

Produkt ten jest ekologicznym syropem stanowiącym wyciąg z najwyższej jakości daktyli. Stanowi idealną alternatywę wobec tradycyjnych substancji dosładzających produkty żywnościowe. Syrop daktylowy stosowany jest szeroko jako dodatek do różnego rodzaju wypieków, deserów oraz jako polewa podkreślająca smak lodów, gofrów oraz naleśników. Jego unikatowy smak i konsystencja pozwala na jego wszechstronne zastosowanie w ciągu całego roku. Nadaję się on również idealnie na lato jako słodzik do wszelkich napojów chłodzących. 

Daktyle zawierają w sobie wiele naturalnych substancji wpływających pozytywnie na nasz organizm. Są one między innymi źródłem cukrów oraz salicylanów, które mają działanie zbliżone do aspiryny. Ponadto są bogate w takie witaminy jak A,C,B1, B2, potas, żelazo, fosfor oraz magnes. Poprzez zawieranie sporej ilości błonnika regulują pracę jelit, zapobiegając zaparciom obniżają również poziom cholesterolu oraz łagodzą objawy przechodzenia menopauzy. Stosowane są jako naturalny środek łagodzący bóle głowy oraz przeciwzapalny. Stanowią dobre rozwiązanie w procesie zdrowego żywienia oraz polepszania ogólnej kondycji organizmu.

Wartość odżywcza w 100 g:
Wartość energetyczna - 271 kcal (1134 kJ) kJ / kcal
tłuszcz - 0.10 g
węglowodany - 88.00 g 
białko - 1.40 g

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Za 350 g syropu zapłaciłam 12,79

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Po drodze zahaczyłam również o Eko Delikatesy w Parku Solvay oraz Strefę Diet w Czyżynach. W Eko Delikatesach wybrałam mus jabłkowo-rokitnikowy (7,49 zł) niemieckiej marki Bauckhof, a w Strefie Diet konfitury z rabarbaru (7,80 zł) polskiej marki Nasze Domowe


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Mus ma smak lekko kwaskowy i jest tak samo smaczny jak przecier jabłkowo-mangowy enerBio z Rossmann. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Konfitury Nasze Domowe, to jedne ze smaczniejszych konfitur dostępnych na naszym rynku. Naprawdę smakują jak domowe i są niskosłodzone. Z chęcią wypróbuję ich inne przetwory. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Suszone owoce pigwowca japońskiego w cenie 5 zł (50 g).

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza



Wszystko mi bardzo smakuje, a w szczególności konfitury rabarbarowe, syrop daktylowy oraz miód z kwiatów pomarańczy. Te produkty wyjątkowo przypadły mi do gustu i jeszcze nieraz zagoszczą w mojej kuchni. .

Przeglądając półki z eko żywnością w oko wpadły mi produkty naszej polskiej marki Piwniczka Babuni, a także kolorowe makarony z Włoch.

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


4 komentarze:

  1. Pyszny jest ten miód pomarańczowy, syn zajada go prawie codziennie i nie ma uczulenia, a na inne mu się zdarza. Do tego forma w butelce jest bardzo poręczna i nie brudzi, bo wprost z butelki wylewamy np na kromkę czy do szklanki. Dziękujemy, że o Nas pomyślałaś kupując go!

    Syropu daktylowego nigdzie stacjonarnie nie widziałam, ale dobrą cenę zapłaciłaś, widziałam w sklepach internetowych za taką samą cenę podobne pojemności, ale bywały też droższe, a mniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miód przepyszny. Niestety tylko raz TK MAXX go zaprosił w swoje progi, co mnie smuci, bo mam ochotę na więcej, ale może jeszcze się ukaże.

      Syrop daktylowy stacjonarnie bardzo ciężko dostać. Na razie właśnie widziałam go tylko w jednym sklepie i to tylko w ilości 2 buteleczek. Widocznie mało popularny produkty, co mnie dziwi, bo jest cudny. Podbił moje serce na dobre. Jest bardzo wydajny, wystarczy mała ilość, by go dobrze poczuć.

      Usuń
    2. W takim razie wypróbuję.

      Usuń
    3. Polubisz na pewno, a szczególnie twój synek :)

      Usuń