11.10.2015

Brazylijska świeżość, czyli mydło roślinne Copaiba od Cativa Natureza

Pod koniec sierpnia w moje łapki trafiły skarby z dalekiego kraju (czyt. Naturalne unikaty z Brazylii), za które szybciutko się zabrałam. Takie cudeńka nie mogły długo czekają na swoją kolej. Dziś podzielę się moimi wrażeniami z mydełka Copaiba marki Cativa Natureza, która ma w swojej ofercie wiele kuszących pozycji. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Opis producenta 

Mydło w kostce zawierające w swoim składzie m.in. olejek Copaíba ma piękny, oryginalny, całkowicie naturalny zapach.

Copaíba (Copaifera Officinalis) występuje naturalnie w północnej części Brazylii, w lasach Amazonii. Olej Copaíba pozyskiwany jest z pnia tego dorastającego do 30 m wysokości drzewa. Jest on rodzajem oleistej żywicy. Amazońscy Indianie uznawali go za niezwykle cenne lekarstwo, ponieważ posiada on silne właściwości przeciwzapalne, dezynfekujące i antybiotyczne, regenerujące, odżywcze i tonifikujące. Wspomaga gojenie się ran, łagodzi podrażnienia, reguluje oleistość skóry.

Mydełko nie jest testowane na zwierzętach i nie zawiera żadnych składników pochodzenia zwierzęcego. Posiada certyfikat IBD

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Moja ocena 

Brazylijskie klimaty mnie oczarowały i jestem nimi zafascynowana. Sklep Brasil Natural rozbudził we mnie apetyt na swoją ofertę. Już wiem, że przygoda ze sklepem to początek wielkiej przyjaźni z Brazylią. Mydełko mnie tylko w tym utwierdziło. Pachnie intensywnie, egzotyczną roślinnością, którą nie potrafię opisać. Choć w składzie są proste i dobrze mi znane olejki eteryczne (lawenda, drzewo herbaciane i trawa cytrynowa), to nie nimi pachnie mydełko. Kompozycja zapachowa bardzo udała się Cativa Natureza. Potrafi zawładnąć zmysłami i sprawić, że kąpiel jest relaksem. Żałuję, że zapach nie utrzymuje się dłużej na skórze. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Mydełko ma twardą konsystencję, ale pod wpływem wody o drobinę mięknie i wytwarza sporą pianę. Dopiero pod koniec, kiedy mydełko jej już malutkie staje się plastyczne i z łatwością można go gnieść w dłoni. 

Mydełko o wadze 100 g umilało mi kąpiele przez miesiąc. Po otwarciu należy je zużyć w ciągu 12 miesięcy. Nie ma z tym żadnego problemu, bo mydełko jest hipnotyzujące i ciężko się z nim rozstać. 

Mydełko rewelacyjnie spisuje się w dbaniu o czystość ciała, pozostawiając skórę pełną energii, lecz nie nadaje się do sfery intymnej (lekko piecze). Po kąpieli skóra nie wymaga balsamu, nie jest napięta. 

Mydełko nie wysusza skóry ani nie podrażnia. Jest delikatne i bezpieczne nawet dla dzieci. Nadaje się do całego ciała łącznie z miejscami intymnymi, bo nic nie piecze. 

Mydełko poza papierowym pudełeczkiem ma folię zabezpieczającą. Rzadko spotykam tak zapakowane mydełka. Marka Cativa Natureza dopracowała każdy szczegół mydełka do perfekcji. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Mydełko Copaiba uznaję za bardzo przyjemne mydełko i chętnie do niego wrócę. Jednocześnie zachęciło mnie do wypróbowania innych mydełek Cativa Natureza, co z pewnością uczynię. Mogę otwarcie rzec, że na dobre poczułam powiew gorącej Brazylii. 

Mydełko Copaiba aktualnie do kupienia w Brasil Natural w niższej cenie 16,80 zł z 24 zł. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Skład INCI: Elaeis Guineensis Oil* (olej z olejowca gwinejskiego), Elaies Guineensis Stearic Acid, Helianthus Annus Seed Oil* (olej ze słonecznika), Sodium Hydroxide, Organic Palm Stearin*, Alcohol*, Sucrose*, Citric Acid, Copaifera Officinalis Oil (olejek Copaíba), Lavandula Officinalis Essential Oil (olejek eteryczny z lawendy), Melaleuca Alternifolia Essential Oil* (olejek eteryczny z drzewa herbacianego), Cymbopogon Citratus Essential Oil* (olejek eteryczny z trawy cytrynowej), Aqua, Linalool, Citral.
*Składniki pochodzenia organicznego
85,5% składniki organiczne

4 komentarze:

  1. wyglada przyjemnie, a opis bardzo zachęca:)
    Ostatnio w TKMaxx oglądałam cudeńka ze świata mydeł, ostatecznie nie wzięłam, bo mam sporo takze żeli... więc pierwej te:)

    miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brazylijskie mydełko bardzo mi się spodobało. Ma swój czar.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mydełko udało się marce i potrafiła nadać mu wyjątkowości.

      Usuń