29.08.2014

Zdrowe pyszności, czyli ekologiczne produkty żywnościowe

Jedną z lepszych decyzji sklepu Rossmann w mojej opinii było stworzenie zielonego kącika z ekologicznymi produktami. Zielony kącik szybko znalazł rzesze fanów. 

Do tej pory zachwycałam się suszonymi morelami, rodzynkami sułtańskimi, różnymi rodzajami musli i napojami sojowymi oraz konfiturami z owoców dzikiej róży (pychotka na kanapki). 

Ostatnio wypatrzyłam z serii enerBio napój sojowy waniliowy i napój ryżowy waniliowy w cenie promocyjnej 5,99 zł zamiast 7,99 zł (za 1 litr). Napój sojowy z enerBio był mi już znany, a ryżowego nie, więc decyzja była prosta. 

Do domu pojechał ze mną napój ryżowy o smaku waniliowym.



Napój zawiera tylko naturalnie występujące cukry. Nie zawiera laktozy. Jest to wyłącznie roślinny napój. 

Produkty z serii enerBio pochodzą z uprawy kontrolowanej biologicznie. Łagodne i staranne procesy obróbki pozwalają na zachowanie wysokiej wartości i naturalnego smaku produktów. Regularne kontrole przeprowadzane przez niezależnych ekspertów gwarantują niezmiennie wysoką jakość. 

Składniki: woda, ryż 12%*, olej słonecznikowy*, naturalny aromat waniliowy, sól morska, regulator kwasowości: węglan wapnia 
*z kontrolowanej biologicznie uprawy 

Napój tak mi smakuje, że już wypatruję kolejne obniżki i wtedy zaopatrzę się w kilka kartoników. 



Długo zajęło mi znalezienie masła orzechowego bez cukru i soli. Ale trud został wynagrodzony. Masło firmy Primavika bardzo często gości w mojej lodowce. 




Jest to produkt przygotowany z myślą o tych, którzy unikają lub ograniczają spożycie cukru i soli w swojej diecie. Czysty, orzechowy smak tego masła doskonale komponuje się z dodatkami zarówno słodkimi, jak i słonymi. Zawiera cynk, cenne kwasy tłuszczowe i lecytynę.

Masło szczególnie polecane dla sportowców.

Skład: Orzechy arachidowe 94%, emulgator: lecytyna sojowa, częściowo utwardzony tłuszcz palmowy (zawartość tł. trans <1%), błonnik pszenny bezglutenowy, aromat: wanilina.
Może zawierać: soję, sezam, migdały.

Nie dodano cukrów i innych substancji słodzących. Zawiera tylko cukry występujące w składnikach.
W naszym zakładzie używamy w niewielkich ilościach gluten pszenny. Istnieje możliwość jego obecności w produktach niezawierających go w swym składzie.

Masa netto: 350 g, cena ok. 12 zł 

Masło dostępne w sklepach z ekologiczną żywnością.


Ekologiczny sok z granatów bez cukru marki EkoWital, to prawdziwy rarytas dla podniebienia.



.

Skład: bezpośredni sok ze świeżych owoców granatowca

Granatowiec (Punica granatum) jest drzewem osiągającym 6 m wysokości, jego owoc – granat ma wielkość jabłka, pod sztywną skórą zawiera do 800 kapsułek z sokiem i nasionami osadzonych w białym albedo. Granatowiec jest od niepamiętnych czasów drzewem rodzimym na obszarze od Kaukazu do Himalajów, zaś granat jest jednym z siedmiu owoców biblijnych starego testamentu. Według tradycji żydowskiej granat ozdabiał szaty najwyższego kapłana. Starożytni Persowie wierzyli, że nasiona granatu czyniły ich wojowników niezwyciężonymi. W Chinach granat symbolizował długowieczność. W starożytnej Grecji łączono go z płodnością i obfitością. W Babilonie był uważany za czynnik wskrzeszenia. Później granat pojawiał się jako symbol władzy królewskiej, element sztuki, mitologii, tekstów religijnych i literatury. Medycyna historycznie przypisywała owocowi granatu legendarną moc i szczególne własności terapeutyczne. Wyniki ostatnio prowadzonych badań poczynają przynosić tego wytłumaczenie. Testy wykazały, że sok z granatów zmniejsza efekty obciążenia komórek naczyń krwionośnych człowieka poprzez pobudzanie wytwarzania tlenku azotu, który wspiera udrażnianie tętnic i ułatwia przepływ krwi. Naukowcy uważają, że przyczyną jest bardzo wysoka zwartość przeciwutleniaczy, wyższa niż w soku z żurawin czy jagód. Sok z granatów zawiera dużą ilość różnorodnych skoncentrowanych flawonoidów, polifenoli w tym tanin i antocyjanin. 

Ostatnio miałam szczęście trafić na promocję w dziale ekologicznej żywności. Za 10 zł (zamiast 17,99 zł za 1 litr) mogłam delektować się sokiem EkoWital. 


A czy Wy też znacie te produkty? Czy macie jakieś swoje ulubione? 

9 komentarzy:

  1. Rzeczywiście - to bardzo fajny dział. i cieszę się, że stale się powiększa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja w nim przepadłam i mało kiedy uda mi się wyjść z rossa bez czegokolwiek z tego działu :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię te napoje roślinne, każdy jeden jest po prostu smaczny. U mnie w mieście otworzono niedawno Intermarche i też jest taki kącik, a nawet większy, z tym że ceny wyższe niż w Rossmannie, bo nie mają żywności eko swojej własnej marki, tylko odrębnych, np napoje roślinne Alpro sojowe, ryżowe, niestety cenowo chyba oszaleli, 8-11 zł, a składowo nie jest wcale super, bo zawierają np cukier. Muszę u nich zerknąć na jakieś masła orzechowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wyjazd do Intermarche mam ochotę odkąd pojawiły się kosmetyki naturalne, ale mam bardzo daleko i nie wyrabiam się czasowo, żeby tam dotrzeć. Może w końcu się uda. W Carrefour mam dział ekologicznej żywności, ale napoje roślinne np. orzechowy czy migdałowy widziałam po 14 zł, ale nie spoglądałam, czy mają cukier. Sprawdzę przy okazji.

      Usuń
    2. Jeśli chcesz, mogę Ci kupić co będziesz chciała i wyślę. Daj znać np przez wizaż pw, jakby co.

      Usuń
    3. Problem w tym, że ja nigdzie nie mogę znaleźć żadnego sensownego opisu tych produktów. Na razie tylko znalazłam wzmiankę o żelu pod prysznic i szamponu, które różnią się od siebie tylko jednym składnikiem. Jednak dziękuję ci za chęć pomocy.

      Usuń
    4. Sprawdziłam te napoje sojowe i ryżowe u mnie w Carrefour i mają albo cukier buraczany, albo trzcinowy.

      Usuń
  3. Ja enerbio z rossa bardzo lubię, sporo jedzonka tej marki się u nas przewinęło i nadal przewija :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się już chyba uzależniłam od enerBio. A te napoje roślinne to mogę pić bez końca.

      Usuń