8.12.2014

Lektura na jesień, czyli Nie budźcie zmęczonego weterynarza

Książkę "Nie budźcie zmęczonego weterynarza" pożyczyła mi moja dobra przyjaciółka. Nawet nie wiedziałam, że skrywa w swoich zbiorach taki książkowy skarb. 




Książkę przeczytałam jednym tchem. Nie mogłam się od niej po prostu oderwać. To książka z gatunku tych, przez która śpimy krócej. Mnie tak wciągnęła, że nawet nie zauważyłam, gdy zegar wybił bardzo późną godzinę. 

Przygodę z twórczością James Herriot rozpoczynam od 3 tomu, ale już wiem, że przeczytam całą serię (liczy 9 tomów). Te książki są wprost pisane dla takich osób jak ja, prawdziwych miłośników zwierząt.

James Herriot opisuje swoje własne doświadczenia. Nic nie udaje. Nic nie wymyśla. Daje nam obraz pracy weterynarza oczami pasjonata i wiernego towarzysza zwierzęcej doli. Wzrusza, bawi, rozśmiesza, ale też daje garść przemyśleń i lekcję pokory dla tych, co twierdzą, że praca weterynarza należy do łatwych. 

Wraz z bohaterem przeżywamy każdą wyprawę na ratunek zwierzętom. Opisy są tak żywe, że ma się wrażenie, jakbyśmy stali obok weterynarza i przyglądali się jego pracy i mocno mu kibicowali. 

Za swoje zasługi (zarówno jako pisarz, jak i weterynarz) James Herriot otrzymał od brytyjskiej królowej tytuł szlachecki, natomiast region Anglii, w którym prowadził praktykę został przemianowany na Herriot Country.

Pierwszy tom Herriot wydał w 1970 roku, a ostatni w 1992.

Całą serię można kupić w księgarni Zysk.





4 komentarze:

  1. Chętnie bym przeczytała tę książkę. Pamiętam, że przed laty w telewizji emitowany był serial pt. "Wszystkie stworzenia duże i małe". Był to serial angielski nakręcony na podstawie książek Herriota. Bardzo lubiłam go oglądać. Jego książki są obecnie w Polsce niedostępne, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy tylko przeczytałam, że był kręcony serial, to przeszukałam internet. Może uda mi się pooglądać.

      Książki można kupić. Są w sprzedaży w http://sklep.zysk.com.pl/category/beletrystyka-cykl-wszystkie-stworzenia-duze-i-male

      Usuń
  2. Brzmi interesująco. Lubię tego typu pisarstwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie oczarowała. Weterynarz ma bardzo lekkie pióro.
      Marzy mi się przeczytać całą serię.

      Usuń