12.06.2015

Greckie herbatniki, czyli balsam do ust BIOselect

Do greckich, naturalnych kosmetyków BIOselect przymierzałam się już kilka razy, ale zawsze coś stanęło mi na przeszkodzie. Raz nie pasował mi zapach mydła w kostce, innym razem marudziłam na alkohol wysoko w składzie, więc odpuściłam sobie. 

Ostatnio buszując w jednym ze sklepów z kosmetykami naturalnymi, wypatrzyłam nowość - balsam do ust o zapachu herbatników właśnie od BIOselect. Uznałam, że tym razem nic nie stoi nam na drodze do bliższego zapoznania i balsam pojechał ze mną do domu. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Balsam zachęcił mnie cenę - 15,99 zł oraz zawartością lebiodki kreteńskiej w składzie. 

O cudownym działaniu lebiodki kreteńskiej pisałam w maju (czyt. Wróżka z Krety). 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Opis producenta 

Naturalny balsam do ust o kuszącym smaku herbatników. Odżywcza formuła balsamu intensywnie pielęgnuje i wygładza usta oraz niweluje suchość. Balsam pozostawia jedwabisty ochronny filtr, dzięki czemu delikatna skóra ust pozostaje nawilżona i gładka. Unikalna grecka kompozycja oliwy z oliwek i lebiodki kreteńskiej – Dictamelia – likwiduje zajady, przyspiesza gojenie spękanej skóry i chroni przed pierzchnięciem ust.

Receptura zawiera najlepsze naturalne składniki:
  • ekstrakt Dictamelia przyspieszający regenerację naskórka,
  • masło shea o działaniu odżywczym i nawilżającym,
  • wosk pszczeli , który wygładza usta i pozostawia na nich subtelny blask,
  • odmładzającą witaminę E.


Herbatnikowy balsam do ust to nie tylko przyjemność i radość ze stosowania, ale także pełne bezpieczeństwo – balsam pozbawiony jest jakichkolwiek szkodliwych składników.


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Moja ocena 

Balsam pachnie faktycznie maślanymi herbatnikami. Miałam do wyboru jeszcze wersję malinową, ale obawiałam się, że ta może barwić ust, a tego nie chciałam. Postawiłam na neutralność, bo nie przepadam za koloryzującymi balsamami do ust. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Konsystencja jest gęsta i lepka. Mam wrażenie, że ust delikatnie mi się kleją. Trzeba wykonać kilka ruchów, by pokryć całe usta. Powoduje to lekki dyskomfort. Producent nie trafił z konsystencją w mój gust. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Ścięty wygląd akceptuję tylko w przypadku pomadek do ust, a balsamy wolę w płaskiej formie. Natomiast opakowanie działa bez zarzutu i jest dopracowane do perfekcji. Bardzo estetyczny wygląd. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Balsam nie oczarował mnie swoim działaniem. Nie zauważyłam spektakularnych efektów, a od balsamu za 15,99 zł mam prawo wymagać przynajmniej dobrego nawilżenia. 

Balsam słabo radzi sobie z moimi ustami. Nie wybija się wyżej od ochronnej pomadki rumiankowej Alttera, która kosztuje 4-5 zł. Muszę ratować się innym balsamem do ust. Szkoda, że producent nie skupił się tak na działaniu balsamu, jak na jego wyglądzie i zapachu. 

To jednorazowa przygoda z balsamem do ust BIOselect, a dalsze poznawanie marki na razie zawieszam.

Balsam należy zużyć w ciągu 6 miesięcy od otwarcia. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Skład INCI: Oleyl Alcohol, Ricinus Communis (castor) Seed Oil, Caprylic/Capric Triglyceride*, Candelilla Cera (Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax), Butyrospermum Parkii (Shea ) Butter*, Jojoba Estres, Copernicia Cerifera Cera (Carnauba Wax), Glyceryl Hydrogenated Rosinate, Cera Alba (Beeswax)*, Hydrogenated Olive Oil Cetyl Estres, Aroma (Flavor), Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter*, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Sorbic Acid , Origanum Dictamnus Flower/Leaf/ Stem Extract*, Helianthus annus (Sunflower) Seed Oil*, Tocopherol , Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract*, Erythritol, Stevia Rebaudiana Extract
* składniki pochodzące z organicznych upraw


2 komentarze:

  1. Dla mnie Alterra to dobra pomadka, jednak z każdym użyciem brakowało mi czegoś, nie wiem, miałam jakiś niedosyt, pomimo, że była dość tłusta, to nie dawała głębokiego działania, lubię pomadki, które dają ukojenie i nawilżenie po brzegi. Poza tym dla mnie była ciut za twarda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alterra to dla mnie średnia pomadka, ale za 4-5 zł nie mogę wymagać więcej. Natomiast jeśli kupuję pomadkę za 16 zł to oczekuję prawdziwego działania.

      Usuń