15.03.2016

Druide dba o alergików, czyli szampon Pur & Pure

Kanadyjska marka Druide już dała mi się poznać z tego, że tworzy świetne szampony (czyt. Burak też potrafi zaskoczyć), więc do szamponu z serii dla alergików Pur & Pure podeszłam z radością i ufnością. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Opis producenta 

Delikatny szampon do włosów i wrażliwej skóry głowy podatnej na uczulenia i alergie.

Szampon w specjalnie opracowanej formule bez zawartości jakichkolwiek środków drażniących i irygujących, a także wywołujących alergie. Pomaga w utrzymaniu czystości i nawilżenia poprzez wiele cennych substancji roślinnego pochodzenia. Należą do nich olej organiczny kokosowy, ekstrakt z nagietka, aloes oraniczny i biała glinka z okolic Quebec. Szampon ma wiele zalet regenerujących i odżywczych jak również poprawia stan skóry poprzez ochronę przed zanieczyszczeniami. Idealny dla alergików i delikatnej skóry głowy. Nadaje się do codziennego zastosowania. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Moja ocena 

Szampon w tłumie innych szamponów wyróżnia się składem, w którym nie ma Cocamidopropyl betaine (Coco-Betaine) cieszącego się złą sławą (czyt. Bać się czy nie bać). 

Pachnie świeżym aloesem z nutką kremowego mydła. Na początku zapach mi się nie podobał, ale po pewnym czasie uznałam, że jest ciekawy i niepowtarzalny. Nie jest intensywny, więc znika błyskawicznie, pozostawiając w łazience cień swojej woni. 

Biała konsystencja jest rzadka z dodatkiem galeratowości. Nie do końca mi to odpowiada, bo trzeba kontrolować ilość, by nic się nie marnowało.

Nie wolno przesadzać z ilością szamponu, bo może być problem z jego zmyciem. Im mnie, tym lepiej. A szampon pieni się wystarczająco dobrze, że nie widzę potrzeby stosować dużej ilości. 

Opakowanie jest wygodne w użyciu, lecz nieprzezroczysta buteleczka nie pozwala na łatwe podglądanie zużycia. 

Szampon przy swojej konsystencji nie należy do bardzo wydajnych kosmetyków. Buteleczka o pojemności 250 ml służyła mi przez miesiąc.

Należy zużyć w ciągu 12 miesięcy od otwarcia. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Choć mogłoby się wydawać, że szampon Pur & Pure ma więcej wad niż zalet, to efekt z jego stosowania jest tak przyjemny, że jestem w stanie przymknąć oko na jego niedociągnięcia. Z miłą chęcią wrócę do niego. Włosy są zdrowe, lśniące i zadbane. Druide po raz kolejny pokazała mi, że nie powinnam mieć żadnych obaw, sięgając po kanadyjskie kosmetyki tworzone w Pointe-Claire. 

W Polsce szampon dostępny wyłącznie w sklepie Golden Oil w cenie 42 zł.

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Skład INCI: Aloe barbadensis leaf juice*, aqua, decyl glucoside, propanediol, glycerin, calendula officinalis extract*, cocos nucifera (coco) oil*, bentonite, arginne, xanthan gum, sodium carboxymethyl cellulose, levulinic acid, citric acid, potassium sorbate, sodium gluconate
* Ingredients from organic farming

6 komentarzy:

  1. Pierwszy raz widzę na oczy i muszę Tobie powiedzieć, że zaciekawiłaś mnie :). Nietypowa trochę konsystencja, ale zapach i działanie myślę, że by mi pasowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druide to marka, która ma ogromnie dużo fajnych kosmetyków.

      Usuń
  2. zupełnie nie znam tej marki, a widzę ze warto zwrócić uwagę na ich produkty ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też ich nie znałam wcześniej- wezmę pod lupę. Ja sama polecam Ci szampony Petal Fresh, organiczne(nie testowane na zwierzętach!) fajne kosmetyki. Ja uwielbiam, moje włosy po nich odżyły :)

    OdpowiedzUsuń