31.08.2016

Urtekram w przelocie

Naturalne kosmetyki z Danii od Urtekram już dawno zyskały moje uznanie za sprawą mydła różanego w kostce (czyt.: Różany duet). Jeszcze kilka lat temu zawsze, spoglądając w stronę półki z kosmetykami Urtekram miałam cichą nadzieję, że marka się rozwinie i przedstawi nam swoje nowe pomysły. Moje marzenie się niedawno spełniło. Kiedyś skromna oferta, a dziś prezentująca się obficie. Marka rozwinęła się dynamicznie i być może zaskoczyła nawet mnie. 

Nie mogłam długo czekać i szybko zabrałam się do kosztowania nowości, ale też sięgnęłam po starszy produkt. Kto nowy, a kto stary? Same się przekonajcie. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Miałam dylemat, czy wybrać balsam kokosowy czy różany. Wybór padł na różę i całe szczęście. Róża pachnie intensywnie i świeżo, tak jak lubię. Zapach unosi się długo i jeszcze wita o świcie. Balsam ma lekką, wodnistą konsystencję. Przypomina standardowy balsam do ciała znany mi jeszcze z przygody z drogeryjnymi kosmetykami typu Nivea czy Dave. Konsystencja nie wyróżnia się niczym szczególnym. Natomiast działanie jest dobre. Balsam dostarcza mojemu ciału nawilżenia i odżywienia. Jednak jest to balsam na sezon wiosna/lato. Zimą nie poradziłby sobie z mrozami. Opakowanie estetyczne, a pompka działała bez zarzuty, aż do końca. Wydajność średnia, bo wodnistość dała o sobie znać. Buteleczka 245 ml towarzyszyła mi zaledwie przez 1,5 miesiąca. Balsam różany to udany zakup. Jeszcze kiedyś do niego wrócę, gdy tylko w upalny dzień zatęsknię za różaną wonią i lekką konsystencją.

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Balsam różany do kupienia w sklepie EKO logiczne w cenie 34,32 zł. Należy zużyć w ciągu 12 miesięcy od otwarcia.

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Krem do twarzy na dzień Nordycka Brzoza akurat pojawił się w odpowiednim momencie, bo szukałam nowego kremu. Krem Nordycka Brzoza pachnący subtelnie owocami cytrusowymi okazał się odpowiednim kremem i na dzień, i na noc. Szczerze mnie to zaskoczyło. Byłam przygotowana na lekką konsystencję, a dostałam dość gęstą. I wcale mnie to nie zasmuciło. Wręcz przeciwnie. Krem Nordycka Brzoza wpisał się u mnie jako dobry kosmetyk na każdą porę dnia i roku. Spisywał się znakomicie w chłodniejszym sezonie, jak i cieplejszym. Mimo gęstości nie zostawiał tłustego filmu. Szybko się wchłaniał. Opakowanie airless trochę mnie stresowało, bo choć to higieniczne rozwiązanie, to ja jednak wolę mniej stresujące opakowania, czyli takie które mogę odkręcić, gdy pompka zawiedzie i spokojnie będę mogła dostać się do reszty produktu. Mimo stresu, opakowanie mnie nie zawiodło i były sprawne do ostatniej kropli kremu. Wydajność dobra, choć mogłaby być lepsza. Krem (50 ml) służył mi przez 3 miesiąca. Na pewno jeszcze do niego wrócę. Moja sucha skóra go polubiła. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Krem na dzień Nordycka Brzoza do kupienia w sklepie EKO logiczne w cenie 32,46 zł. Krem należy zużyć w ciągu 6 miesięcy od otwarcia. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Krem Nordycka Brzoza
Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Sięgając po serię kokosową, byłam nastawiona, że będzie pachnieć intensywnie, bajkowo kokosem. Jednak zapach kremu do rąk mnie rozczarował. Nie będę tego kryła. Oczekiwałam kokosowego kopa, a dostałam kokosową mgłę, która zawitała tylko na chwilkę. Zapach jest tak subtelny i ulotny, że odebrało mi to przyjemność z użytkowania kremu. I teraz rozumiecie, czemu całe szczęście, że zamiast kokosa wybrałam róże w balsamie do ciała. Wydajność kremu do rąk dobra. Trudno mi skończyć opakowanie 75 ml. Choć krem spisuje się dość dobrze w cieplejszym sezonie (z mrozem by sobie nie poradził) i moje dłonie go lubią, to już do niego nie wrócę. Zdecydowanie następnym razem sięgnę po wersję Nordycka Brzoza, a marzyłaby mi się wersja różana kremu do rąk, pachnąca tak jak balsam do ciała. Kokosowy krem do rąk uśpił mój apetyt na inne kosmetyki z serii kokosowej. Mam nadzieję, że seria różana się rozrośnie tak obficie jak kokosowa. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Krem kokosowy do rąk do kupienia w sklepie EKO logiczne w cenie 21,30 zł. Krem należy zużyć w ciągu 6 miesięcy od otwarcia. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Pasta do zębów bez fluoru Mint & Green Tea zaskoczyła mnie szarym kolorem i dziwnym smakiem. Musiałam się do niej przyzwyczaić, co wcale nie było trudne. Zapach jest delikatny. Mięta miesza się z zieloną herbatą. Wolałabym bardziej intensywny zapach, bo nie czułam się w 100% odświeżona. Na pewno sięgnę po inne pasty Urtekram, szczególnie aloesowa za mną chodzi (ponoć pachnie mocno), ale do Mint & Green Tea już nie wrócę.

Pasta do kupienia w sklepie EKO logiczne w cenie 16,90 zł. Należy zużyć w ciągu 6 miesięcy od otwarcia.

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Wersja dezodorantu Nordycka Brzoza to zawodnik warty uwagi. Intensywny cytrusowy zapach towarzyszy przez cały dzień. Dezodorant radzi sobie znakomicie i w chłodne dni, i w cieplejsze. Jedynie wymięka w prawdziwe upały i wtedy można poczuć już brzydszy zapach. Ale nie ma co się oszukiwać. Mało który dezodorant jest przygotowany do walki z tropikalnymi upałami. Ja na razie poznałam tylko 2 marki, które oferują takich wojowników.Zatem można to drobne niedociągnięcie wybaczyć marce Urtekram. Wydajność dobra, bo cieszyłam się Nordycką Brzozą przez 3 miesiące. Biała, kremowa konsystencja nie brudziła ubrania. Szybko się wchłaniała. Fajnie, że Urtekram wypuścił dezodorant w kulce bez ałunu, bo ałun nie wszystkim jest przeznaczony, a Nordycką Brzozę mogą pokochać rzesze kobiet. 

Dezodorant do kupienia w sklepie EKO logiczne w cenie 26,96 zł. Należy zużyć w ciągu 6 miesięcy od otwarcia. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

O aloesowym, wegańskim dezodorancie już dawno temu słyszałam wiele dobrego, ale stale nie było okazji do własnych testów. Ciągle pojawiały się ciekawsze dezodoranty na moim horyzoncie. W końcu jednak zawzięłam się i wrzuciłam aloesowego gagatka do koszyka. Miałam niestety pecha, bo trafił mi się wadliwy egzemplarz. Kulka po otwarciu odleciała i już nie dała się włożyć. Byłam zmuszona przelać zawartość do innego opakowania. Skutecznie utrudniło mi to radość z zakupu. Użytkowanie też nie należało do łatwych. Nie mogłam tym samym ocenić prawdziwą wydajność. Mimo kłopotów technicznych, mogłam sprawdzić jego działanie. W upalne dni sobie nie radził. Po 2-3 godzinach Czułam brzydki zapach. Natomiast chłodna pora to właśnie jego czas i tylko wtedy pokazuje swoje piękne oblicze. Mimo swoich zalet, ja nie wrócę do tego dezodorantu. Zdecydowanie bardziej wolę wersję Nordycka Brzoza. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Dezodorant aloesowy do kupienia w sklepie EKO logiczne w cenie 26,96 zł. Należy zużyć w ciągu 3 miesięcy od otwarcia.

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Tonik Nordycka Brzoza trafił do mnie spontanicznie. Pozytywne relacje z innymi kosmetykami z tej serii uśpiły moją czujność i tonik stanął na mojej półce. A nie powinien nigdy był tam stanąć. Alkohol wysoko w składzie powinien był dać od razu do myślenia. Moja skóra najbardziej lubi abstynencję, a już w najgorszym wypadku alkohol daleko w składzie. Pomyślałam, że jednak dam szansę temu tonikowi. Zaryzykowałam i straciłam. Tonik jest tak mocno napakowany alkoholem, że miałam wrażenie, że przecieram twarz spirytusem. Gdzieś w tle skradały się cytrusowe nuty znane z kremu do twarzy i dezodorantu Nordycka Brzoza, lecz alkohol skutecznie zabijał cytrusy i wychodził na prowadzenie. Ten tonik to czarna owca nie tylko w serii Nordycka Brzoza, lecz w całej ofercie Urtekram. Nadaje się wyłącznie dla kobiet, które mają skórę krokodyla i nie boją się, że alkohol przepali im skórę. Tonik dla odważnych. 

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Tonik do kupienia w sklepie EKO logiczne w cenie 25,02 zł. Należy zużyć w ciągu 12 miesięcy od otwarcia.

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Podsumowując mój gorący romans z Urtekram, chętnie ponownie zaproszę do swojego domu różany balsam do ciała, krem do twarzy Nordycka Brzoza, krem do rąk Nordycka Brzoza i aloesową pastę do zębów, a dezodorant Nordycka Brzoza wyłącznie wtedy, gdy na moim horyzoncie zabraknie moich ulubieńców lub będę chciała od nich odpocząć. Nie ukrywam, że będę bacznie obserwować markę, jak się dalej rozwija i co jeszcze zaserwuje swoim klientkom.


Składy INCI
Różany balsam do ciała: Aqua, olea europaea oil*, butyrospermum parkii butter*, aloe barbadensis leaf extract*, polyglyceryl-3 dicitrate/stearate, glycerin**, cetyl alcohol, coco-caprylate, zea mays starch*, glyceryl stearate se, punus armeniaca kernel oil*, glyceryl caprylate, oenothera biennis oil*, simmondsia chinensis seed oil*, pelargonium graveolens oil*, rosa damascena extract*, bisabolol, magnolia officinalis bark extract, xanthan gum, citric acid, tocopherol, beta-sitosterol, squalene, citronellol, geraniol, linalool
(* = ingredient from Organic Farming, ** = made using organic ingredients).

Krem do twarzy Nordycka Brzoza: Aqua, glycerin**, butyrospernum parkii butter*, simmondsia chinensis seed oil*, polyglyceryl-3 dicitrate/stearate, prunus amygdalus dulcis oil*, prunus armeniaca kernel oil*, zea mays starch*, cetyl alcohol, lysolecithin, aloe barbadensis leaf extract*, oenothera biennis oil*, xylitol, glyceryl caprylate, betula alba leaf extract*, equisetum arvense extract*, xanthan gum, bisabolol, parfum, citral, citronellol, linalool, magnolia officinalis bark extract, tocopherol, beta-sitosterol, squalene
(* = ingredient from Organic Farming, ** = made using organic ingredients).

Pasta do zębów Mint & Green Tea: Calcium carbonate, aqua, glycerin**, aloe barbadensis leaf extract*, xanthan gum, mentha piperita oil*, mentha viridis oil* (aroma*), camellia sinensis leaf extract*, commiphora myrrha oil, magnolia officinalis bark extract, limonene, linalool
(*= ingredient from Organic Farming, ** = made using organic ingredients).

Dezodorant w kulce Nordycka Brzoza: Aqua, prunus amygdalus dulcis oil*, butyrospermum parkii butter*, oenothera biennis oil*, glycerin**, aloe barbadensis leaf extract*, polyglyceryl-3 dicitrate/stearate, zea mays starch*, lysolecithin, zinc ricinoleate, glyceryl caprylate, betula alba leaf extract*, simmondsia chinensis seed oil*, parfum, magnolie officinalis bark extract, citric acid, tocopherol, beta-sitosterol, squalene, citral, citronellol, linalool
(* = ingredient from Organic Farming, ** = made using organic ingredients).

Dezodorant w kulce aloesowy: Aqua, glycerin**, potassium alum, aloe barbadensis leaf extract*, xanthan gum, citrus aurantium dulcis oil* (aroma*), geraniol, linalool, limonene
(* = ingredient from Organic Farming, ** = made using organic ingredients).

Tonik do twarzy Nordycka Brzoza: Aqua, alcohol**, glycerin**, aloe barbadensis leaf extract*, betula alba leaf extract*, xylitol, citric acid, perfum, sodium cocoyl glutamate, citral, linalool
(* = ingredient from Organic Farming, ** = made using organic ingredients).

Kokosowy krem do rąk: Aqua, aloe barbabensis leaf extract*, prunus amygdalus dulcis oil*, butyrospernum parkii butter*, polyglyceryl-3 dicitrate/stearate, glycerin**, cetyl alcohol, glyceryl stearate se, zea mays starch*, glyceryl caprylate, lysolecithin, zinc ricinoleate, cocos nucifera oil*, xanthan gum, citrus aurantium dulcis peel oil*, parfum, sodium hyaluronate, hexapeptide-11, magnolia officinalis bark extract, tocopherol, beta-sitosterol, squalene, limonene
(*=ingredient from Organic Farming, **= made using organic ingredients).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz