10.01.2015

Ze stollen święta nadal trwają

Mówi się, że święta, święta i po świętach. Ale czemu nie można mieć świąt choć troszkę dłużej? Można. Z TK MAXX jest to jak najbardziej możliwe. 

Niemieckie, tradycyjne ciasto stollen przygotowywane na Boże Narodzenie jest mi znane od lat i zdobyło moją sympatię. Moje zaskoczenie było ogromne, gdy znalazłam go na półce TK MAXX. 

Kupiłam dwie wersje stollen w opakowaniu 1 kg (20 zł) i 0,5 kg (14 zł). W cenie 34 zł mogłam cieszyć się tak dużą ilością tego pysznego ciasta. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

W stollen znajdziemy takie składniki jak: kandyzowane i suszone owoce, orzechy, wanilia i marcepan, który nadaje ciastu wyjątkowości. 

Oryginalny przepis na stollen pochodzi z Drezna. Pierwsza oficjalna wzmianka o tym cieście pochodzi z 1474 roku. Oryginalne Stollen produkowane jest po dzień dzisiejszy w Dreznie przez zaledwie 150 piekarzy. Pierwsze ciasta Stollen były zupełnie inne, zamiast masła piekarze używali oleju, ponieważ w czasie adwentu piekarze nie mogli używać masła. Później z czasem zakaz ten został usunięty i ciasto mocno zyskało nowy smak

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Stollen wizualnie przypomina keks z bakaliami, lecz jest znacznie słodszy, sytszy i dzięki marcepanowemu nadzieniu wyróżnia się z tumu bożonarodzeniowych ciast. 

Nie należę do łasuchów. Zdecydowanie wolę ciasta piec niż jeść. ale stollen ma swój urok, więc miło mi, gdy gości na moi stole. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Ingredients: sultanas 27%, wheat flour, butter 10%, sugar, almonds 4,5%, dextrose, candied orange peel 3%,  candied lemon peel 3%, butterfat 3%, yeast, sorbitol, invert sugar syrop, natural flavour, salt, hazelnuts 0,4%, mono- and diglycerides of fatty acides, guar gum, eggs, spice  

Składniki: rodzynki, mąka pszenna, masło, cukier, migdały, dekstroza, kandyzowana skórka pomarańczowa, kandyzowana skórka z cytryny, tłuszcz, drożdże, sorbitol, syrop cukru inwertowanego, naturalny aromat, sól, orzechy laskowe, mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych, guma guar, jaja, przyprawa

  Autor zdjęcia: Naturalna dusza

  Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Poza stollen do mojego koszyka trafiły czekoladki (200 g) niemieckiej marki Feodora.

Cena regularna - 45 zł, a w TK MAXX mogłam je dostać za 11 zł.

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

To niejedyne okazje na półce z żywnością, jakie odkryłam. Również organiczna, angielska herbatka, której cena regularna wynosi ok. 30 zł, pojechała ze mną do domu, bo trudno było nie kupić jej w cenie tk maxx'owej - 5 zł. O herbatce napiszę już niedługo. 

Jak widać, TK MAXX potrafi zaskoczyć na każdym kroku. 

2 komentarze:

  1. Skusiłam się na to ciasto jeszcze przed świętami i niestety po rozpakowaniu okazało się, że ma śliczną pleśń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje są w świetnej formie i maja długie daty ważności.

      Mogłaś reklamować. Myślę, że nie miałabyś żadnego z tym problemu.

      Usuń