27.01.2015

Wzdycham do mydeł

Moja miłość do mydeł naturalnych rośnie z każdym dniem. Aktualnie nie ma już siły, bym wróciła do żeli pod prysznic. Nigdy w życiu! Mydła naturalne są boskie i koniec kropka. 

Wśród wielu firm specjalizujących się w wyrobie mydeł mam swoich ulubieńców. Jednakże nie przeszkadza mi to w tym, żeby śnić o innych. 




Z kozim mlekiem w mydłach miałam już do czynienia wiele razy, ale dopiero marka Beekman 1802 (czyt. Na Hawaje z Beekman 1802) sprawiła, że płomień zachwytów nad działaniem koziego mydła rozpalił się do czerwoności. I tak pożądam mocno i stanowczo mydełek od Tilton Hollow



Powstanie marki Tilton Hollow bardzo przypomina historię twórców Beekman 1802. Przyjaciele Jeff i Chad postanowili zostać farmerami i kupili starą farmę założoną przez rodzinę Tilton w 1823 roku w Ohio. 

I tak Jeff i Chad na Tilton Hollow Farm od 2011 roku produkują m.in właśnie mydła z kozim mlekiem. Beekman 1802 mają lamę Polka Spot, a Tilton Hollow alpakę Ivy. 



Najmocniej mam ochotę na mydło Thaaw (113 g), które jest odpowiednie na zimowe kąpiele. Mydło jest wykonane ręcznie i jest mydłem sezonowym. 



Skład INCI: goat milk, saponified oils of palm, olive, coconut, pumpkin seed. shea butter, essential oils


W Danville, Kentucky 17-letni Joe Bremer, założyciel marki Joe's bars and suds (istniejącej na rynku od 2010 roku), podobnie jak Beekman 1802 i Tilton Hollow produkuje mydła z kozim mlekiem i mieszka na farmie pełnej zwierząt.

Jego mydełka spędzają mi sen z powiek.





Nadal pozostajemy w USA, ale tym razem z Ohio przenosimy się do słonecznej Kalifornii. 

W Kalifornii siedzibę ma marka Blithe and Bonny, której mydło Spice pachnące goździkiem, cynamonem i pomarańczą Sanguinelli ostatnio zawróciło mi w głowie (113 g).





W Kalifornii siedzibę ma również marka Copper Moon Apothecary, od której chętnie przygarnęłabym mydło Mysterious Fig pachnące soczystymi figami (141 g). 

www.sensibly-sassy.com



Na moment przenosimy się do regionu New England, bo tam zrodziła się marka Kalastyle, która zainteresowała mnie mydłem Avocado (100 g).


Skład INCI: Avocado butter, avocado oil, water, grapefruit essence, and vitamin



W Fall River, w Massachusett siedzibę ma Simple be well, a ich mydło Peppermint Bark (142 g) wpadło mi w oko. 
Skład INCI: Sodium Palmate, Sodium Cocoate*, Water, Glycerin, Fragrance, Prunus Armeniaca (Apricot) Seed Powder, Sodium Chloride, Titanium Dioxide, Pentasodium Pentetate, Tetrasodium Etidronate,
*May Also Contain Sodium Palm Kernelate.



W Rochester, w stanie Nowy Jork South Wedge Botanical Soap produkuje mydło Cardamom and Frankincense pachnące kardamonem i kadzidłem (113 g). 




Sweet Grass Farm z siedzibą w Greenland w stanie New Hampshire posiada mydło Green Tea & Seaweed (zielona herbata i wodorost)  o wadze 113 g, które z radością włączyłabym do swojej mydlanej kolekcji. 


Skład INCI: Olive Oil, Coconut Oil, Water, Sodium Hydroxide, Spring Water, Essential and Fragrance Oils, and Herbs.


W Filadelfii, w stanie Pensylwania, mydlane królestwo ma marka Volta Organics, a jej mydełko Vanilla i Black Pepper (93,55 g) chętnie bym adoptowała.


Skład INCI: organic olive oil, water, organic coconut oil, organic palm oil, lye, activated charcoal, rhassoul clay, therapeutic grade essential oils of vanilla and black pepper
*made with certified organic ingredients*


Od 2009 roku na wsi w Northern Virginia Cindy DeVore wraz z mężem Art'em tworzą kosmetyki pod nazwą Valley Green Naturals. Ich mydełko z solą himalajską i kozim mlekiem (141 g) miałoby u mnie ciepły dom.


Skład INCI: Avena Sativa (oat) kernel flour, Cocos Nucifera (coconut) oil, Elaeis Guineensis (palm) oil, glycerin, goat milk (liquid), purified water, sodium chloride (salt), sodium hydroxide, sorbitol, sorbitan oleate, soy bean protein, titanium dioxide.


Teraz dla odmiany zaglądamy do Kanady, bo tam marka Druide posiada w swoich zbiorach kuszące mydło z mlekiem kozim i migdałem (100 g). 


Skład INCI: Palm oil, coconut and shea (Fair Trade Certified) naturally saponified, vegetable glycerin, goat milk *, wheat protein (gluten free) and essential oils (POGOSTEMON CABLIN OIL * OIL * SANTALUM ALBUM, ANIBA parviflora OIL, CITRUS AURANTIUM AMARA OIL *), natural vitamin E.
  * Certified organic by Ecocert.


A na koniec wracamy do Polski zasypanej śniegiem, by powzdychać do mydła Golden Oil, zawierającego w swoim składzie aż 10% oleju arganowego pochodzącego z marokańskiego miasta Taroudant. Mydło zostało wyprodukowane w Chorwacji.


Opis producenta 

Mydło arganowe (100 g) o wysokich właściwościach wspomagających proces leczenia skóry twarzy i ciała. Zawiera w swoim składzie oliwę z oliwek i olej arganowy (10%). Ma działanie regenerujące, łagodzące i intensywnie nawilżające. Pomaga w pielęgnacji skóry problemowej, łuszczycowej, atopowej, trądzikowej, wrażliwej oraz naczyniowej. Skutecznie chroni i pielęgnuje najbardziej odwodnioną i wysuszoną skórę twarzy. Utrzymuje prawidłowe pH. Chroni przed powstawaniem blizn i znacząco opóźnia proces starzenia komórek. Ma właściwości wspomagające pielęgnację skóry starzejącej się a także delikatnej skóry dziecka. Powstaje na zimno, przez co nie traci żadnych wartości odżywczych swoich składników.

Skład INCI: olea europea, argania spinosa kernel seed oil*, aqua, sucrose, sodium hydroxide
*biologique Marocco



Mam nadzieję, że uda mi się spełnić te wszystkie mydlane marzenia.



A czy na waszej liście marzeń widnieją mydełka? 


10 komentarzy:

  1. Skąd Ty wytrzasnęłaś tyle mydlanych wspaniałości??? Gdybym miała spośród nich wybrać jedno dla siebie, to nie wiedziałabym na które się zdecydować:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same do mnie lgną:-)
      Najlepiej mieć je wszystkie:-)

      Usuń
  2. cudowne, te mydełka, zczynam się pośród nich powoli gubić:P A ja właśnie potrafię kąpać się mydłem... jednak choćby dla testów próbuję się przełamywać, zobaczymy co z tego wyjdzie;)

    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie odkrycie naturalnych mydeł do kąpieli, to duży i ważny przełom w pielęgnacji.

      Usuń
  3. Ja nie wiem skąd Ty takie cuda wynajdujesz......
    Teraz i ja nie będę mogła spać :D
    A te kózki na opakowaniach mydeł Joe's są słodkie :))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudne! Ty to potrafisz wynaleźć mydlane perełki! Powzdycham z Tobą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzdycha razem ze mną. Będzie mi łatwiej znosić ich trudno dostępność.

      Usuń