25.01.2015

Guatemala w zasięgu dłoni, czyli mydła Secrets O' the Glen

W 2010 roku piątka przyjaciół postanowiła założyć firmę, której po długim namyśle nadali nazwę Secrets O' the Glen

W swojej ofercie posiadają naturalne mydła, które nie są produkowane w Szkocji, gdzie znajduje się siedziba firmy, ale w Guatemalii. 




Mydełka pojawiły się w TK MAXX w bardzo szerokiej palecie zapachowej, m.in.: róża, migdał, kokos, werbena, pomarańcza, lawenda. 

Ważą aż 300 g, a kosztuję 19,99 zł. 

Producent nie pisze na opakowaniu, że mydła są naturalne, a jedynie, że używają  tylko wyselekcjonowanych składników roślinnych wysokiej jakości. Zatem nie wiem, co mam myśleć o składniku fragrance i czy mogę przymknąć na niego oko, bo może się okazać, że jest z naturalnych olejków eterycznych. Niestety nie ma żadnej informacji na opakowaniu o pochodzeniu fragrance, a tylko można zgadywać. Opis nie jest dopracowany, a szkoda. Natomiast na moje pytanie producent nie pofatygował mi się odpisać. 

Przykładowy skład INCI mydełka verbena 
sodium palmate, sodium oleate, sodium laurate, aqua (water). fragrance, titanium dixiode (CI 77891), D&R rouge red no. 30 (CI 73360). 





Mydełka mnie zaciekawiły na tyle, że już miałam jedno wybrać i to mydełko z kozim mlekiem wpadło mi od razu w oko, lecz po przeczytaniu składu chęci mi minęły, bo w składzie nie ma mleka koziego i być może to składnik fragrance ma imitować zapach koziego mleka, ale jest to już kolejna zagadka, którą serwuje mi marka.

Skład INCI mydła goat's milk:
sodium palmate, sodium oleate, sodium laurate, aqua (water). fragrance, titanium dixiode (CI 77891). 

I choć chciałam dać szansę marce Secrets O' the Glen i nawet machnąć ręką na fragrance w składzie, to nie mogłam, bo aż takiej dowolnej interpretacji nazewnictwa nie mogę tolerować. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Mydło Almond
 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Przespacerowałam się także na dział z książkami (bo w końcu w TK MAXX jest wszytko, to i książek nie może brakować) i wyszukałam ciekawą pozycję drukowaną w Singapurze o aromaterapii autorstwa Shirley Price, która nie tylko pisze, ale też produkuje własne kosmetyki (sklep Shirley Price). 

Poradnik "Aromatheraphy for women" w TK MAXX kosztował 19,99 zł i jest wydany po prostu cudnie. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Kosmetyki Shirley Price 

W dziale książki odkryłam też dwie pozycje, których autorzy prezentują wiejski styl urządzania domu. Aż miło było popatrzeć na aranżacje w naturalnych kolorach, kiedy panuje moda na krzykliwe kolory mebli i dodatków. Taki styl lubię. Natura górą wszędzie. 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz