28.09.2014

Jesienny spacer po Krakowie

Korzystając z pięknej pogody i wolnego czasu, wybrałam się na spacer w poszukiwaniu znaków jesieni. 



Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum im. Emeryka Hutten-Czapskiego, Ogród i Lapidarium

Alfred Daun (1854-1922) 
Grażyna i Litawor (1886) 
Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Zwięczenie z przypory prezbiterium Kościoła Mariackiego w Krakowie ok. połowy XIV w. 
 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Pomnik Mikołaja Kopernika 
 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Collegium Novum
Autor zdjęcia: Naturalna dusza



 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Collegium Witkowskiego, Instytut Historii 
Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Ogród Muzeum Archeologicznego w Krakowie
 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza



Jarmark na świętego Michała 
 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Na Rynku Głównym Jarmark na świętego Michała trwał od 20 września. Dziś był ostatni dzień. Mnie najbardziej oczarowało stoisko z ręcznie robionymi dziełami Zakładu Ceramicznego "Bolesławiec". 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Jarmark Produktów Tradycyjnych 
Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Na Małym Rynku Jarmark Produktów Tradycyjnych trwa od 26 września do 12 października. Wybór produktów jest przebogaty. Każdy na pewno wybierze coś dla siebie. Przed zakupem wiele stoisk proponuje degustacje. Może także posłuchać ludowych pieśni. 


Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Po długim, kilkugodzinnym spacerze należał mi się odpoczynek przy owocowym soku. Spacer uznaję za bardzo udany. Choć żałuję, że nie starczyło mi sił, by zobaczyć więcej miejsc. Jakkolwiek są to miejsca, które wręcz znam na pamięć, ale są takie miejsca, które mogę odwiedzać w nieskończoność i nigdy mi się nie znudzą.

Mam nadzieję, że to nie mój ostatni spacer tej jesieni i jeszcze pogoda pozwoli przemierzyć spacerkiem Kraków. 

9 komentarzy:

  1. Kocham to miasto, jestem z nim złączona nierozerwalnie:-) Pomimo, że mieszkam równiutko w połowie trasy Katowice-Kraków, to zawsze ciągnęło mnie bardziej do Kraka, urok, no i rodzina.

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham Kraków, właśnie wróciłam, tym razem spacerowałam po Kazimierzu, cudowna jesień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj cudowna:-) oby dalej była taka, bo mam w planach inne spacery. A zimą się już tam nie do dotrzeć, bo to takie ustronne miejsca.

      Usuń
  3. w Krakowie byłam ponad dobry 20 lat temu:P
    ale pamiętam głównie rynek... jakoś tam kręciło się nasze zwiedzanie, pewnie tradycyjnie ;)

    pozdrawiam
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 20 lat to o wiele za długo. Koniecznie musisz wpaść z całą rodziną. Przez 20 lat tyle się zmieniło, że nie poznasz miasta i nie będziesz chciała wracać do domu. I koniecznie trzeba zarezerwować chociaż dwa tygodnie:-)

      Usuń
    2. ło matko, naprawdę bym chciała, ale nie wiem czy ogarnę;). Zobaczymy jeszcze, bo w sumie chcieć znaczy móc:)

      Usuń
    3. bilety tanie. lotnisko fajne. wszystko przed tobą stoi otworę :)

      Usuń
  4. W sobotę pogoda nie zachęcała do spacerowania, bo padało. Za to wczoraj można było cały dzień wędrować.

    OdpowiedzUsuń