13.10.2014

Skarby z Patras, czyli szampon i mydło z miętą pieprzową Sapfo Soaps

Grecką markę Sapfo Soaps przedstawiałam we wrześniu (czyt. Grecka bryza). Miminalistyczne składy podpowiadały mi, że te produkty mogą być hitem. Postanowiłam się przekonać, czy mam rację. Szybko stałam się posiadaczką szamponu i mydełka. 

Kosmetyki Sapfo Soaps nie są testowane na zwierzętach.


Organiczny szampon pokrzywa, laur i rozmaryn 

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

Autor zdjęcia: Naturalna dusza



Opis producenta 

Ten wyjątkowy szampon to pomoc dla włosów wypadających, przetłuszczających, niesfornych, podatnych na łupież, jak również do włosów normalnych. Składniki organicznego pochodzenia zawarte w nim to olejek z pokrzywy (stymuluje wzrost), laur olej (regeneruje i chroni), rozmaryn (oczyszcza i poprawia ukrwienie), a oliwa z oliwek nawilża i działa odżywczo. Znacząco poprawia kondycję skóry głowy i włosów. Wzmacnia, ożywia i nadaje blask. Chroni przed wysuszeniem i rozdwajaniem. Jest tak bogaty że nie wymaga odżywki po jego zastosowaniu.



Moja ocena 

Pachnie pięknie ziołowo-rozmarynowo. Nie jest to zapach bardzo intensywany, ale i tak czuć go przez kilka godzin w całej łazience. Na włosach też utrzymuje się długo. 

Niesamowicie się pienie. Należy używać małą ilość, bo przy dużej spłukanie szamponu zajmie nam trochę czasu. 

Bardzo dobrze oczyszcza i pielęgnuje skóre głowy. Nadaje się do wrażliwej skóry głowy. 

Pojemność 250 ml wystarczy na bardzo długo, bo szampon jest wyjątkowo wydajny. 

Konsystencja jest średnio gęsta, a kolor czerwony. 

Opakowanie dość ciężkie, więc nie jest wygodne do zabieranie w podróż, ale nie widzę w tym problemu. Zawsze można szampon przelać do innego opakowania. A buteleczka ślicznie zdobi półkę w łazience. Po zużyciu szamponu szklana buteleczka może do czegoś się jeszcze przydać. 

Ogromnie polubiłam ten szampon. Podbił moje serce, a z każdym kolejnym użyciem kocham go jeszcze mocniej. Jest wart każdej ceny. 

Skład INCI: Aqua, Sucrose, olea europea, urtica dioica, oleoresin rosmarinus, Cocamidopropyl betaine.


W Polsce produkt do kupienia wyłącznie w sklepie Golden Oil. Ja zapłaciłam 42 zł. 




Organiczne mydło mięta pieprzowa 


 Autor zdjęcia: Naturalna dusza

 Autor zdjęcia: Naturalna dusza


Autor zdjęcia: Naturalna dusza



Opis producenta 

Wysokiej jakości mydło organiczne na bazie oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia na zimno, olejku esencjonalnego mięty pieprzowej organicznej. 

Antyzapalne, odświeżające i chłodzące. Zmniejsza wrażliwość skóry i przekrwienie. Dezynfekuje i łagodzi. Chroni przed bakteriami i czynnikami z zewnątrz. 

Dzięki świeżemu miętowemu zapachowi skóra jest przyjemnie pachnąca i nawilżona przez oliwe z oliwek. 

Nadaje się do każdego rodzaju cery dla dorosłych i dla dzieci. 

Cudownie odświeża skórę w szczególności w okresie nadmiernego wysiłku fizycznego, po opalaniu i w upalne dni.


Moja ocena 

Mydełko pachnie świeżo miętą, ale nie jest to mocny, duszący zapach. Jest wyważony zapach, bez przesadniej mocy, więc spodoba się nawet tym, którzy nie przepadają za miętowymi zapachami. 

Mydełko świetnie odświeża. Dodaje energii i relaksuje po ciężkim wysiłku fizycznym oraz trudnym dniu. 

Nie podrażnia, nie wysusza i nadaje się do higieny intymnej. Nic nie szczypie. 

Ma konsystencję dość twardą i jest mydełkiem bardzo wydajnym. 125 g wystarczy mi spokojnie na kilka miesięcy. 

Mydełko mnie zauroczyło i wiem, że skuszę się jeszcze na inne rodzaje mydełek Sapfo Soaps. 


Skład INCI: Aqua, mentha piperita, Sodium Hydroxide, Sucrose, Olea Europea.


W Polsce produkt do kupienia wyłącznie w sklepie Golden Oil. Ja zapłaciłam 21 zł.


Podsumowanie 

Marka Sapfo Soaps okazała się jednym z moich największych odkryć w tym roku. Taka skromna marka, a posiada w swojej ofercie takie cuda. Sapfo Soaps dowodzie, że Grecja ma bardzo interesujący, naturalny asortyment. Jak się okazuje, to w Grecji BioAroma (mająca siedzibę na Krecie) i Sapfo Soaps (mająca siedzibę w Patras) grają pierwsze skrzyce w czołówce najlepszych, naturalnych marek. Jak dobrze, że dotarły i do Polski. 


3 komentarze:

  1. Podejrzewam, że producent nie podał pełnego składu szamponu. Skoro szampon się pieni to musi być w nim jakiś detergent.W składzie jest woda i oliwa, a więc jest też emulgator.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapytam o to producenta. Ciekawe, co mi odpisze ;)

      Usuń
    2. Faktycznie po konsultacji z producentem w opisie składu brakuje: Cocamidopropyl betaine. Jednak to ich błąd i bardzo za to przeprasza. Na dowód tego widziałam inne szampony i mają w składzie na butelce napisane, że zawierają Cocamidopropyl betaine. Po prostu miałam pecha, że trafiłam na akurat tą butelkę z brakującym składem. Na szczęście sytuacja wyjaśniona, a korespondencja z producentem bardzo miła. Aż chce się dalej kupować ich produkty :)

      Usuń